Празнично настроение със сушени плодове и ядки

Когато си мислим за 9-те (или друга нечетна цифра) постни ястия за Бъдни Вечер, няма как да подминем сушени плодове и ядките. Често пренебрегвани през останалото време, в по-студеното време те получават своето заслужено място на трапезата. И има защо.

Сушени плодове

сушени плодове 2


Първо трябва да направим разлика между истинските сушени плодове и захаросаните миксове. Първите са натурални, без добавени подобрители и захар. Вторите са все по-достъпни на българския пазар, но са вредни заради големите количества добавена захар и използването на добавки при производството им. В Здравословна Зона ще намериш 100% натурални и сушени БИОплодове – истински лакомства от природата. Те са с много ниско водно съдържание и концентирани хранителни вещества. Най-популярните са:

Стафиди – богати на калий, магнезий и желязо. Съдържат витамините В2 и С.

Фурми – изключително сладки и вкусни, те са пълни с полезни фибри и витамини от група В. Помагат при главоболие и повишават концентрацията.

Смокини – подобряват работата на щитовидната жлеза и предотвратяват образуването на ракови клетки.

Кайсии – стимулират имунната система и помагат при растежа на децата.

Ябълки – подобряват храносмилането и укрепват венците.

Сини сливи – понижават стреса и намаляват чувството за тревога.

Ядки

ядки

Ядките определено се радват на по-голяма популярност от сушените плодове. Дали заради това, че са отлично мезе към различни алкохолни питиета или заради задължителното им присъствие в режима на активно спортуващите, всеки има любим вид, който хапва често. Ето ги и фаворитите:

Орехи – според редица източници те са ядки №1. Богати на витамини, фибри, минерали, антиоксиданти. Известни със съдържанието си на йод и са предпочитани заради високата си хранителна стойност. И да не забравяме, че само 5 ореха на ден ни правят по-умни (стимулират мозъчната ни дейност).

Бадеми – други всеобщи любимци. Нискокалорични, лесни за съхранение, вкусни и пълни с полезни протеини – какво повече можем да искаме?

Кашу – много вкусна ядка, която често се използва при направата на крем за веган торти (виж рецептата на Деси за Сурова веган торта с банани Прототип №1). Има противовъзпалителни свойства и е богата на полезни вещества.

Лешници – препоръчват се при хронична умора и често се включват в хранителни режими заради ниското си съдържание на въглехидрати. Повече за тях прочети тук.

Сурови срещу печени ядки
Може би знаеш, че суровите ядки са по-полезни, но знаеш ли защо? След термична обработка ненаситените мастни киселини в тях намаляват, а те помагат за подобряване на паметта и стимулират мозъка.

На бул. Арсеналски 23 ще намериш голямо разнообразие от сушени БИОплодове и сурови БИОядки с доказан произход и качество. Освен тези, които изброихме, при нас те очакват фъстъци, бразилски орех, сушени шипки, арония и много други. Заповядай в нашия магазин и избери най-доброто за твоята празнична трапеза!

Comments are closed.