БИОзелен фасул (зелен боб)

Тази седмица искаме да ти разкажем повече за една от най-разпространените полски култури у нас - На Фокус ти представяме БИОзелен фасул (зелен боб).
Има различни теории за произхода му - пътят му започва от далечно Перу, Америка или Азия.Едно обаче е сигурно – в световен мащаб са култивирани повече от100 негови разновидности.DSC_0289

Можем да изпишем много за ползите от зеления фасул –
укрепване на имунната система, разнообразие от витамини и минерали, борба срещу свободните радикали, ниско съдържание на калории, голяма концентрация на хранителни фибри, колко е благоприятен за диабетици и т.н. Но това, на което искаме да се спрем днес е как да си приготвиш разнообразни ястия със зелен фасул, от които да си оближеш пръстите 🙂 След допитване в нашия офис, където имаме не един и двама доказани готвачи, ти предлагаме 3 изпитани рецепти:

Класическа лятна яхния със зелен фасул
по рецепта на Дани (Счетоводен отдел)

Продукти: зелен фасул (пресен или от консерва), моркови, картофи, лук, чесън, доматено пюре, подправки
Приготвяне: Задуши морковите заедно с лука и чесъна. Прибави доматеното пюре, нарязаните картофи и фасула. Остави да къкри 30-тина минути. Добави подправки – чубрица, черен пипер, сол и остави да ври още 5-10 минути.
Съветите на Дани: Към тази рецепта можеш да прибавиш месо – пилешко или свинско. Също така може да сгъстиш яхнията с брашнена каша.

Салата със зелен фасул
по рецепта на Вени (Търговски отдел)

Продукти: зелен фасул (пресен), зелени чушки, маслини, сирене, зехтин
Приготвяне: Бланширай зеления фасул в тенджера с подсолена вряща вода. Нарежи чушките на ситно, добави маслините и натрошеното сирене. Овкуси само със зехтин.
Съветите на Вени: Салатата се комбинира идеално с прошуто или хамон.

Студена гарнитура със зелен фасул
по рецепта на Деси (която знае как да приготвя от баща си)

Продукти: зелен фасул (бланширан или от консерва), копър, чесън, зехтин, оцет, сол
Приготвяне: Нарежи копъра на ситно. Счукай чесъна, добави оцета, зехтина и солта и ги смеси хубаво. Изсипи зеления фасул в дълбока купа и го залей с приготвената марината. Остави го да престои в хладилник.
Съветите на Деси: Тази гарнитура е идеално допълнение към различни видове печено месо, а може да я прибавиш и към паста.

Не остана друго освен да те поканим в Здравословна Зона, където ще намериш вкусен български БИОзелен фасул, отгледан в БИОфермите на Гимел. Добър апетит!

DSC_0333

Comments are closed.